What was ever really special about me all this time?

"Du är söt." "Jag tycker om dig." "Vad skulle jag gjort utan dig?"

Det är meningar som jag får höra och som jag själv säger dagligen.
Och det är ju verkligen inte något fel på det över huvudtaget, jag mår ärligt talat bara bättre när någon säger de orden till mig.
Fast ändå kan jag inte sluta fundera på saker och ting. Det är långt ifrån alla som någon gång får känna hur hela kroppen fylls av glädje efter att dessa ord har lämnat någon annans mun, det är långt ifrån alla som faktiskt är omtyckta.
Detta tycker jag är helt fel.

Jag har aldrig varit en sån person som kan dömma folk efter hur de ser ut, jag har aldrig kunna stå och skratta bakom någons rygg på grund av att personen inte "passar in".  Jag säger inte att jag inte gjort det, jag säger att det är inget som jag lever mitt liv för att göra.
Jag tycker rent ut sagt att det är så äckligt idiotiskt att göra något sånt.
Jag tycker verkligen inte att det finns minsta anledning till att gå på oskyldiga personer bara för att de har en konstig näsa, för att de är överviktiga eller för att de inte klär sig som andra "normala" personer gör. Om anledningen till att vissa gör det beror på att de har tråkigt, att de tror/vill få andra att tro att de är bättre än andra eller att de bara är helt dumma i huvudet vet jag inte och är inte heller säker på att jag vill veta det, för det skulle utan tvivel bara göra mig mer irriterad.

Det går inte en enda dag utan att jag får höra en massa skitsnack från alla håll, en massa spydiga kommentarer som skickas iväg helt utan anledning. Fråga man vad offret i fråga har gjort för att förtjäna det så blir svaren oftast, "Men ser du inte hur han går?" "Hon är dum." "Vadå? Hon är ju ful.".
Seriöst, det är ingen tillräckligt bra anledning för att mobba någon, det är ingen tillräckligt bra anledning för att trycka ner någon till botten och förstöra dens liv!

Jag tror knappast att mina ord kommer göra saker och ting särskilt mycket bättre, men jag hoppas verkligen att det får folk att tänka till. Det finns ingen som förtjänar sån här behandling.

Jag ser mig inte själv som en särskilt bra person, jag kan helt ärligt kalla mig själv för elak. Så kan någon berätta för mig varför just jag får höra de underbara ord som andra förtjänar bättre.

Kommentarer
Postat av: Elin/Sugar

Woh, jag tycker det är hemskt, att säga elaka saker om folk man inte känner. Vad får man ut av det liksom?

Jag var totalt så förut. Alla jag kände innan jag började med fefo har jag snackat skit om många gånger. Alla.

Verkligen inte längre. Jag blir typ lite besviken på mig själv om jag säger typ 'den personen var elak mot mig', för det känns lite som om mn snackar ski ibland, men det är verkligen inte så egentligen :<

Where is the love?



Mwha,varför tycker du att du är elak? :O Det tycker inte jag :(

2008-08-21 @ 19:49:14
URL: http://silentheartbeat.webblogg.se/
Postat av: You-have-no-idea-hwo

Jah håller med dig helt och hållet, och tyvärr är jag kanske en av dessa människor. Fast jag vet inte, jag kanske bara upplever mig så.

Och förrästen är du inte elak, du är jättesnäll.

2008-08-22 @ 23:00:48
URL: http://jagharingenblogg...
Postat av: ...

Jag tycker dina ord har stor betydelse.

Det är hemskt att mobba folk, själv vet jag hur det är att bli det och att göra det men en god vän till mig fick mig att tänka till, jag mådde skit av att bli mobbad ingen annan ska få uppleva samma sak så jag har mognat och förändrats till en bättre människa . <3!

Du betyder och är inte elak.

2008-08-22 @ 23:12:49

Fyll i här:

Detta heter jag:
Remembralls?

Här är min email

Och här är min blogg:

Jag tycker så här:

Trackback
RSS 2.0