I don’t know if I like your perfect style

Vem är jag? Hur är jag?
Emo? Fjortis? Galen? Snäll? Ordentlig? Tönt? Punkare? Nörd? Slarvig? Söt? Idiotisk? Gullig? Konstig? Självupptagen? Intelligent? Ful? Besserwisser? Kaxig? Poppare? Elak?
Nej. Jag är en enda sak, mig själv.
Pop-stjärna under ögat. Nit-armband. Sminkad med eyeliner. Klädd i hood-tröjor och stuprörsbyxor. Rött hår med svarta toppar och lugg. Palestinasjal. Bandana i håret. Halsband med för många hängsmycken runt halsen. Barnhalsband.
"Erica du ska vara poppare, du kan inte ha nit-armband"
"Erica, varför har du så många halsband?"
"Erica, du borde ha håret såhär"
"Erica, varför gör du så?"
Varför bryr ni er?
Jag klär mig precis så som jag vill. Jag ser ut precis så som jag vill.
Ni slösar bara eran tid när ni påpekar något, dessutom gör ni mig irriterad.
Varför dessa regler om att man måste passa in i ett speciellt fack?
Ska du vara sån, så måste du se ut såhär, klä dig såhär och tycka såhär.
Du har svart hår, du är emo.
Du klär dig i randigt, du är poppare.
Du är för sminkad, du är fjortis.
Jag har på mig det jag vill och ser ut som jag vill, jag är mig själv!
Om jag skulle rätta mig efter alla andra, så skulle jag inte ha samma självförtroende. Jag vet det, jag har varit där.
Jag tar det som jag tycker är snyggt, lägger ihop det och får det så som jag vill ha det.
Tycker du på något sätt, stå för det. Strunta i vad andra säger. Accepterar de inte den personen som du är, så är inte de något att ha. Lev ditt liv, ingen annans.
Tänk va det måste vara underbart att kunna göra något helt utan att skämmas. Skita i om man är dålig på det, skita i vad alla andra tycker.
Det kommer alltid finnas skitsnack. Det gäller bara att kunna slå bort det.
Jag vet att det finns folk som tycker att jag är elak. Förståeligt eftersom att jag även själv kan tycka det. Det finns säkert de som tycker att jag bara ljuger när jag skriver här. Men grejen är, att jag skriver minst lika mycket till mig själv som till er få som faktiskt läser. Jag skriver som den person som jag strävar mot att bli. Förhoppningsvis så kommer jag en dag att lyckas.
Dock har jag fel och brister som vilken annan idiot som helst.
Jag tycker att folk ska få se ut som de vill. För mig får de gärna ändra sin stil en gång om dagen. Så länge som de är ärliga. Gör som ni vill men låt bli att ljuga om varför ni gör det.

Kommentarer
Postat av: Frida

Du ksriver så bra gumman! Vettiga grejer till skillnad från dig!

Precis alla ska få se ut och framförallt tycka och tänka som dom vill. det är de jag blir mst irriterad på. Att folk alltid ska ha synpunkter och vilja utrota din egen åsikt. Visst alla ska få ha egna åsikter men du måste respektera allas åsikter, right?

Jag är lite avundsjuk på dig just nu. Typ noll inspiration till bloggen. Hoppas det kommer..

Älskar dig<3

Do not ever change!

2009-05-06 @ 22:56:59
URL: http://momentsinmylife.blogg.se/
Postat av: Frida

Du kan vara cool och vacker och bäst<3

2009-05-17 @ 19:49:52
URL: http://momentsinmylife.blogg.se/
Postat av: Blablabla, jag är Ericas pojkvän. JAG FÅR SKRIVA HÄR.

Erica är: Bäst i världen! Snyggast i universum! Sötast någonsin! Totalt underbarast och personen Fredrik älskar mest!

F<3E

Postat av: emelie :)

sjukt rätt sagt :)

2009-06-30 @ 18:39:51
Postat av: emelie :)

sjukt rätt sagt :)

2009-06-30 @ 18:40:59
Postat av: Anonym

kollar in hos dig .. / lizzy

2009-06-30 @ 19:18:34
Postat av: Amanda

Så jävla rätt!

2009-08-07 @ 13:33:40
URL: http://747.blogg.se/

Fyll i här:

Detta heter jag:
Remembralls?

Här är min email

Och här är min blogg:

Jag tycker så här:

Trackback
RSS 2.0