When I die, then I die loving you

Evig kärlek. Det låter helt underbart, men finns det verkligen?
Jag tror inte på saker om jag inte har fått något bevis på att det faktiskt kan existera, evig kärlek är en sån sak. Jag har hela mitt liv möts av par som har bråkat med varandra och par som har glidit isär. Var finns kärleken där?
När jag tänker på kärlek så är det något underbart som håller i max några år, sen blir folk mer som bästa vänner. Detta känns smått hemskt. För det är väl inte det som är kärlek egentligen?

   ”I nöd och lust, tills livet skiljer oss åt”, ja tänk er själva. Kärlek som faktiskt håller tills den ena personen dör och kanske ännu längre.
Tänk er att någon förlorar sin älskade i ung ålder och sen vägrar leva med någon annan eftersom han/hon redan har hittat personen som han/hon älskar mer än allt.
Tänk er att någon tar sitt liv för att han/hon blev lämnad av personen som han/hon ville ha mest i hela världen. Det är egentligen hemskt, i alla fall det sistnämnda, men DET är riktig kärlek för mig.
Det enda paret som jag träffat som håller som fortfarande håller ihop, efter över 70 år, är min farmor och farfar. Jag har aldrig varit med om att de har bråkat med varandra och de är så otroligt söta tillsammans.

Farmor: Jag tänker då verkligen inte bli 100 år gammal!
Erica: Varför inte?
Farmor: Nej, då är man så gammal och skruttig.
Farfar: Men du är lika vacker som du var när du var 20!


Jag vill också bli kär i någon när jag är runt 20 och sedan älska den personen resten av mitt liv. Jag vill visa mina barn och barnbarn att det finns riktig kärlek i världen. Jag vill få dem att tro och hoppas på något som är lika vackert som det som jag har. Det är just nu en av mina största drömmar.

   Men varför skiljer sig så många personer? Varför kan inte kärleken finnas kvar för fler?
Kanske är vissa för snabba med att gå med i ett giftermål, kanske är de så rädda för att bli ensamma att de glömmer att verkligen tänka efter.
Kanske är det meningen att kärlek ska vara som en sällsynt blomma som bara vissa får upptäcka, för att den inte ska bli utsliten och något som alla tar för givet.
Kanske måste det finnas hat i världen för att vi människor ska kunna leva.
   Men det kanske inte är så konstigt i alla fall… När vi ”bestämmer” att de små, som bär mest kärlek i sig och som väldigt sällan dömer någon, inte kan känna riktig kärlek. Att de inte vet hur det känns att få sitt hjärta rejält krossat eller hur det känns när man blir glad av att bara se en person. Det är fel!
Det är STOR skillnad mellan att känna kärlek och förstå sig på kärlek. Känna kärlek kan alla göra, men när det gäller att förstå sig på kärlek, så finns det nog väldigt få som faktiskt gör det.

   Jag hoppas att det kommer en dag då alla får välja vem de ska älska, då alla får älska alla oavsett vilket kön eller vilken tro de har och då de äldre låter de små lära dem vad riktig kärlek är.

Kommentarer
Postat av: Vampyr <3

..och nu började jag gråta.

Jag vill exakt samma sak som du. Hitta kärleken som varar, och som inte bara dör bort. Jag skulle kunna dö för den kärleken din farmor och farfar har.



"Att de inte vet hur det känns att få sitt hjärta rejält krossat eller hur det känns när man blir glad av att bara se en person. Det är fel!"



De som säger så om oss 'små' eller unga, har glömt bort hur det var att vara liten överhuvudtaget. Jag är bara femton och har fått känna både det ena och det andra flera gånger.. Men hur ont det än gör när hjärtat blir krossat, så skulle jag göra det om och om igen. Bara får att få känna kärlek.

2008-12-16 @ 21:18:10
URL: http://silently.blogg.se/

Fyll i här:

Detta heter jag:
Remembralls?

Här är min email

Och här är min blogg:

Jag tycker så här:

Trackback
RSS 2.0